läsarfrågor!


haha ah sure! :D
Nej jag har inga husdjur. Är pälsallergiker. blev de när jag va runt ettårsåldern. Jag hade en katt då som hette Trixy, en utav de dyraste katterna som finns att köpa, sjukt svårvårdad, mycket päls och ah det fick mig tillsist att reagera. Hamnade på sjukhus i fem dagar pga syrebrist. Föddes med astma så de tros vara en utav anledningarna till att jag blev allergisk.
så vi blev tvungna att avlida den och har inte umgåtts med något pälsdjur sen dess.
idag har min allergi däremot förvärrats oerhört. vilket chockade både doktorerna och mig själv, eftersom jag inte har umgåtts med några djur så borde ju allergin blivit bättre, tycker man.
men men detta är något jag får leva med helt enkelt.
älskar djur, speciellt katter. har däremot aldrig förstått skönheten i hästar. tycker dom är jätte fula och läskiga haha. men det kanske är för att jag aldrig har vart nära en häst förr, eller jo en gång på cirkus men då slutade det med andnöd :(
funderar på att skaffa en naken-katt när jag har fått en egen lägenhet och fått en någorlunda stabil lön!
tycker dom katterna är underskattade. dom är ju precis som vilka andra katter som helst, bara de att dom är nakna. Som gjorda för mig haha<3
och då skulle jag nog döpt den till Grandma, för den är lika rykig som min farmor :D

ehm annars har jag haft en ödla i något halvår. En leopardgecko, hette Maxilla. Dog dock väldigt snabbt, hade annoxeria eller något, vägrade att äta så den svalt ihjäl :(
sen hade jag en guldfisk för några månader sen, men den dog ganska nyligen, var också sjuk, tror jag. hade gaser i magen hahah! den åt bubblor och såg ut som en golfboll hela tiden. Har hört nu efteråt att man ska klämma på magen när den äter bubblor för att den ska kunna trutta, hahaha knas xD




Njaeh jag tycker inte de. Vertical går ju igenom underläppen så jag tycker därför att man måste ha en hyffsat fet underläpp. staven ska ju sitta tajt mot läppen och om man har "fel" läppar ser dom bara mindre ut. sen ska den övre pluppen sitta precis intill den övre läppen, så läpparna för en mer "doll" liknande form. svårt att förklara men jag tycker inte att om man har ett mer moget/benigt ansikte att man bör ha vertical.
Men de är bara vad jag tycker!
jag däremot har ingen överläpp. överläppen har ingen profil jämfört med min underläpp. därför skulle jag aldrig passa i tex medusa eller angelbites, eller sånt som sitter på överläppen med andra ord.
en anledning till varför jag skaffade vertical. Samt att jag ser så mycket yngre ut än vad jag egentligen är, behövde lite metall i ansiktet haha.
men detta är som sagt bara vad jag tycker och är helt klart en smakfråga!



Kommentarer
Postat av: EMMAS!

kul att veta ;D

sv: hmm jag ska vara med marcus och snart ska vi göra middag tsm xd sjdå?:D

2011-10-16 @ 16:25:02
URL: http://eemma.se
Postat av: EMMAS!

okej vart ska du åka?:D

2011-10-16 @ 17:08:00
URL: http://eemma.se
Postat av: madde

sv: vsg! ^^

2011-10-16 @ 17:16:37
URL: http://acidfornothing.blogg.se/
Postat av: Fishie

Naken katt kärlek <3



Looh, om du vill så kan man just nu bli länkad på min blogg, (fast du är iof redan bland länkningar xD) men jag försöker samla in folk som kan köpa biljetter till en konsert som stöder aidsforskningen i Afrika c: Puwssen!<3

2011-10-16 @ 17:27:21
URL: http://fishies.blogg.se/
Postat av: kaisa >.<

nakenkatter=vanliga katter vända ut och in xD

2011-10-16 @ 17:39:28
URL: http://kaisasplanet.blogg.se/
Postat av: Sam ~ *

Tråkigt att vara pälsallergiker. D:

2011-10-16 @ 18:45:53
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: Molly

Angående vertical labret, är det jobbigt att äta osv med den, i början iallafall? :)

Vet du något om hur ärren blir?

Tack för svar!!

2011-10-16 @ 20:14:10
URL: http://mollycallh.blogg.se/
Postat av: Miranda

HATAR ALLERGI! Jag tål inte katter.. Reagerar på nakenkatter också! :( Som tur är så är det bara katter jag inte tål :3

2011-10-16 @ 23:09:53
Postat av: Currybarn

Nakenkatter är ju helt underbara BD

2011-10-18 @ 11:07:56
URL: http://glittersnow.blogg.se/
  • bloglovin

  • KOMMENTERA HÄR:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara för mig)

    URL/Blogg?:

    Det du vill säga:

  • bloglovin
  • RSS 2.0