Ni Hao

HEJ ALLESAMMANS!

Idag lyckades jag komma in på internet och passar på att skriva ett inlägg innan internet dör igen!
Har ingen koll på hur mycket klockan är där hemma i Sverige men just nu är klockan 22:08 här i Beijing.
Har haft det sjukt trevligt här i Kina hittills! Älskar det!
Ni anar inte hur mycket jag trivs här!
Överväger att flytta hit efter trean, eller japan. vi får se. Har vart min dröm sen så många år tillbaka och älskar Beijing på nästan alla möjliga tänkbara sätt, så ah hihi<3

Tänkte börja med att visa Dag 1 här i Kina för er.
Detta var den första bilden jag tog i Kina. En bild från flygplatsen som jag tyckte beskrev min känsla perfekt för tillfället haha!


Sen här ser ni till vänster Ett utav Kinas högsta hus, Beijing allra högsta. Och till höger har vi... Ah vad den byggnaden nu heter xD
Sen drog vi direkt till Himelska fridens torg och Den förbjudna staden.




Här kan man se den ökände Mao.

Sen här är portarna till Den förbjudna staden och varför jag tar på dom guldiga plupparna är för att det sägs ge evig tur.

Här är jag och min Kinesiska lärare inne i staden.
stört vackert var det!



TUMMARNA UPP

Kejsarens hus.
Antalet figurer som sitter på tak kanterna visar hur viktigt huset ansågs sig vara. Desto högre antal desto bättre. Husen hade alltid udda antal figurer, förutom detta hus, enda huset i hela Kina som har ett jämnt antal. och anledningen till detta var för att kejsaren ville att hans hus (så som han själv) skulle vara Kinas allra mäktigaste.

utsikten från mitt hotellrum<3

Helt galen god läsk har dom!!!!

Beijing-bor är helt galna i Amerikanska kändisar, däremot suger deras tv-program! Finns aldrig något bra på tvn...
Sitter och halv tittar på någon fånig serie och dricker Namiko just nu, ska snart lägga mig så rundar av nu.
Skriver om Dag 2 imorrn förhoppningsvis!
Zai Jian.

Kommentarer
Postat av: Mimi

Åååh äntligen skriver du! Jag har fan längtat!

Verkar super awsome!

Jag skulle gärna på i Japan ngt år eller så. Det skulle vara så grymt!

Hoppas du har det super duper mega trevligt (vilket du har) och ja ha det så kul! ^^ <3

2011-10-27 @ 19:13:05
URL: http://adventurelaand.blogg.se/
Postat av: Sam ~ *

Låter jättebra, vad bra att du trivs och har det bra! :D

2011-10-27 @ 19:13:33
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: Karina

Åh vad awesome!! :D

2011-10-27 @ 21:02:33
URL: http://fiiskface.blogg.se/
Postat av: Fishie

Iwhi :D jag flyttar med dig (aa) <3

2011-10-28 @ 08:22:15
URL: http://fishies.blogg.se/
Postat av: papp

först usa sen kina. bra jobbat

2011-10-28 @ 22:31:27
Postat av: musicnonstop

åh har alltid velat åka till kina och efter att ha kollat igenom bilderna är jag ju inte direkt mindre sugen. :) såg ut att ha varit en grym resa!

2011-11-08 @ 14:01:26
URL: http://mmusicnonstop.blogg.se/
  • bloglovin

  • KOMMENTERA HÄR:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara för mig)

    URL/Blogg?:

    Det du vill säga:

  • bloglovin
  • RSS 2.0