Think creative.

Har fått några frågor angående tatueringar! Om jag har någon/några, om jag vill ha, vad jag har för planer osv? Och mitt svar är, att jag inte har några tatueringar men vill ha, många. Jag älskar tatueringar, och har många idéer på lager.

Och varför jag inte har några just nu (med tanke på att jag är 18 och bla bla) så är det för att jag har så jävla svårt för att bestämma mig! Vill ha så grymt många och bollar med idéerna hela tiden. Så jag väntar med att tatuera mig tills jag är 100% säker på vad jag vill ha!

Här är iaf några idéer för vad jag skulle vilja ha.

1. Texten "Leave gravity behind" bak på ryggen. Samt kanske med några vingar, men det är jag mer tveksam över.
Texten "leave gravity behind" ska hjälpa mig att gå vidare i livet. Lämna det förflutna. Att bara se framåt. Lev livet. Lämna de tunga bakom dig. Att inte vara rädd.
Och att sätta den bak på ryggen tyckte jag passa bra eftersom det står Behind med i texten ;) hehe
Louise Nosebleed scene sweden EpicWaste girl queen tatoos
(det skulle däremot kunna vara en lite snyggare text stil... men men på ett ungefär)

2. Texten "My poison" på handleden med ett hjärta på pulsen.
vilket ska symbolisera att ingen är perfekt. Vi har alla nackdelar med oss själva. Vårat "poison". Men att det tillhör oss. Det finns i blodet (vilket hjärtat ska symbolisera) och det är något vi måste acceptera.
därför tror jag att den här tatueringen skulle kunna hjäpla mig till ett högre självförtroende. Jag har en ständig strävan efter att alltid verka perfekt. jag lurar mig själv och lägger ner onödig energi på sånt som egentligen bara måste accepteras. Vara den man är. inget annat.
Louise Nosebleed scene sweden EpicWaste girl queen tatoos

3. Någon slags text vid revbenen skulle va grymt snyggt! vet dock bara inte vilken text :(
Louise Nosebleed scene sweden EpicWaste girl queen tatoos

4. Något slags spets-mönster på högra benet hade också vart grymt snyggt!
men eftersom denna tatuering i såna fall inte skulle ha någon "djupare baktanke", hyllning av något slag eller symbolisera något, så väntar jag nog med denna ett litet tag till.
Louise Nosebleed scene sweden EpicWaste girl queen tatoos
5. Skulle även kunna tänka mig en tänk fram på bröstet. Något liknande till bilderna under:



Men känns som om det skulle bli så himla mycket text på min kropp isf, så vet inte riktigt. Galet snyggt är det iallafall!

Dom här sista bilderna är bara lite insperation till sånt som jag skulle vilja ha. Bilder som väcker idéer.

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag tycker det är snyggt med tatuering på handleden och revbenen! :)



sv: Jag förstår.. Har varit med om samma sak nämligen. Två gånger, varav första gången faktiskt var värst.



Själv så mår jag bra, livet är på topp nu för tiden faktiskt. Och snart så är det ju sommarlov. Och i slutet av nian så händer det ju en del roliga saker. På onsdag ska alla nior till Stockholm, sen är det avslutningsmiddag dagen innan skolavslutningen, och så sista natten med gänget den 17 juni :) Så jag har nog inget att klaga på! :)

2011-05-29 @ 13:52:31
URL: http://hannaparkkonen.blogg.se/
Postat av: hanna

sv: ja jo, men med tanke på hur situationen såg ut andra gången så kan man lätt tro att andra gången var värst (min dåvarande kille var otrogen mot mig, med min kusin) men jag tog det ändå rätt bra



ja! :)

2011-05-29 @ 16:03:19
URL: http://hannaparkkonen.blogg.se/
Postat av: Sam ~ *

Nice. :D

Jag vill också tatuera mig snart. o:

2011-05-29 @ 16:50:41
URL: http://samspooky.blogg.se/
Postat av: hanna

sv: Ja det är sant.. Det är lite komplicerat, men vi var nog helt enkelt för olika, och han kände min kusin sedan innan och typ festade tillsammans och så blev det som det blev helt enkelt. Och hon är typ modell och så.. Det var lite sturligt mellan oss före det, för han bodde på fosterhem, och vi träffades typ aldrig. Och jag vågade inte ta hem honom, för det var typ ingen som tyckte om honom.. För han var en så kallad "bråkstake" i högstadiet, men det var ingen som kände den riktigt Petteri, som då heter.

2011-05-29 @ 17:44:03
URL: http://hannaparkkonen.blogg.se/
Postat av: hanna

Oj, jag var inte klar juu. Dumma dator! MORR.. :o

haha nej men ja :)



Nej men har var väldigt speciell..



Och nej vi har inget sådant på vår skola :)

2011-05-29 @ 17:45:19
URL: http://hannaparkkonen.blogg.se/
  • bloglovin

  • KOMMENTERA HÄR:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara för mig)

    URL/Blogg?:

    Det du vill säga:

  • bloglovin
  • RSS 2.0