BildBomb på gång!

Förlåt för att bilderna tar sådan tid... men är på landet just nu och har egentligen inget internet här såattja, det går därför riktigt riktigt segt.
förlåt för de :(

men kan berätta lite kort om usa för er, eller så som jag upplevde usa.
det kändes som om man va med i en film precis hela tiden, alla pratade och betedde sig precis som amerikanare gör på filmer osv, och redan efter första dagen bytte man ut svenska ord till amerikanska.
Och amerikanare var mycket artigare än vad jag trodde att dom skulle vara. Trodde att dom skulle vara mer "kaxiga/malliga" typ, men dom va helt tvärtom, dom bad om ursäkt så fort dom råka nudda en! "OMG I'm so sorry! Are you okey? I didn't hurt you right?" var det enda man hörde!


sen såg man gula taxi bilar precis överallt (mer än vad ni kan tänka er!) Och såklart skulle syskonen köra "gulbil" varje gång vi gick ut ur hotellet... irriterande jobbigt.



vår hyr bil och vårat awesome hotell<3
hotellet var fan helt fantastiskt, alla hade eget rum, med varsin teve, sterioanläggning, alla slags vitvaror man kan tänka sig plus två jakutzis!
Ville knappt lämna hotellet xD

Första dagen drog vi till parken Sea World. Vilket passade bra för det var över 40 grader den dagen :o

hann göra allt det där som står på skylten plus en massa mer :3
såg sjölejon, den ökända Shamu-showen, delfin-show, val-show, matade delfiner, klappade rockor, såg GIGANTISKA köldpaddor, akvarium, matade hajar, pingviner, krockodiler mm.
men att åka Kraken var nog det bästa!

full fart och 90 grader ner <3
älskar karuseller hihi! :D

blev bara lite blöt xD




Shamus show, var tvungna att komma dit 40 min innan för att inte platserna skulle ta slut!


sen gick vi till någon delfin-show.

och val-show.

Min söta späckhuggare jag vann fear and square :3



mycket fina fiskar och jag hitta nemo!



Gigantisk sköldpadda :D

vet nte om ni ser krockodilen där bakom skylten men ah, den är där iaf xD


Andra dagen drog vi till Bush Garden. En park som är känd för sin safari och geoparden Cheetah.



Sen var det dags för Safarin




safariturerna var lite halvt läskiga, djuren kunde ju hoppa in i bilen om dom bara hade lust o.o



Bästa åket i Bush garden hette Cheetah Hunt (bilden under) och var uppe i hela 5 G krafter!
den snabbaste karusellen i hela florida, lika snabb som om man färdas över en hel fotbollsplan på endast tre sekunder.



Syrran tog ett litet dopp hos reptilerna hahah fast nä





lat ödla :(

kolla vad några hamburgar kan göra o.o

och den här lilla nyfödda krabaten (ingen aning om vad dt är för djur...) fick man sitta o mata :3



Kommentarer
Postat av: Fishie

hihi, Låter som en toppen resa! :D



Kom på att det är svårt att komma ihåg vad man senast skrev^^



sv: (..men iaf.) Lugnt :) Sen tror jag vi fortfarande pratade om adoptionen? XD jag minns inte riktigt, har varit ganska kaotiskt här, och på råga på allt så fyller jag år imorgon :o Typ läskigt, det känns verkligen inte som om jag ska fylla år, det känns som en konstig deg som någon knott för länge på, eller vad man ska säga^^



Btw, fick förfrågan om bloglovin' för ett tag sedan, den första ever för min del, kommer du ihåg din första? :)

Kramisar^^<3

2011-07-25 @ 18:00:11
URL: http://julietbeatrisse.blogg.se/
Postat av: Ida

Det där hotellet hade man lätt kunnat leva i ett tag, låter minst sagt härligt! :D

kraken såg däremot leskig ut, hade nog inte vågat åka den. höhö.

2011-07-25 @ 18:08:36
URL: http://zumcum.blogg.se/
Postat av: Paulina

Åh där e ju Doris också! :D Oh vad jag e avis, fast jag hade aldrig klarat av att sepå hajarna, uuusch :(

2011-07-26 @ 11:32:28
URL: http://pinkscreen.blogg.se/
Postat av: Ella

sv: Varsågod finaste... Du ser ut att haft det bra ? :o :D

2011-07-26 @ 22:41:57
URL: http://helikkopter.blogg.se/
Postat av: karrochaan

sv: varsegod :D låter som att du hade det väldigt kul ^^ fins bilder! :3

2011-07-28 @ 15:31:43
URL: http://karrochaan.blogg.se/
Postat av: Akitou~

vad hetter hotellet ni bodde på då? (:

2011-08-04 @ 12:09:29
URL: http://awesomeyoshi.blogg.se/
  • bloglovin

  • KOMMENTERA HÄR:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara för mig)

    URL/Blogg?:

    Det du vill säga:

  • bloglovin
  • RSS 2.0