"Kärlek är en allvarlig mentalsjukdom" - Platon.

Onödigt onödigt onödigt onödigt! Jag åkte till skolan idag endast för att lämna in en uppsats! En timma dit och en timma hem i det här vädret bara för att vara i skolan i högst 3 min! Kändes så onödigt.
Och på bussen hem fick jag en kille att börja gråta. Nej jag driver inte och han var minst lika gammal som jag själv!
Jag satte mig bredvid honom för det fanns typ inga andra platser kvar på bussen och märkte att han verkligen stirrade på mig. Så jag vände mig om mot han och fråga om han kanske ville att jag skulle flytta på mig eller nått. Då såg det ut som om han nästan fick panik och sa förlåt det var inte meningen att sirra... men du liknar mitt ex läskigt mycket så fastnade i mina tankar bara.. Så såg jag att han började få tårar i ögonen så jag kunde inte låta bli att fråga om det hade hänt något och då brast han i gråt. Stackars kille, han hade tydligen precis blivit dumpad och var på väg hem. Jag kunde inte göra annat än att sitta och försöka prata han till rätta, trösta han och bara lyssna. Jag tror att vi alla ibland bara behöver prata ut om allt, verkligen få ut allt som gör en ont. "Lätta på hjärtat" som man brukar säga. Och jag tror och hoppas att han mår lite bättre nu, han sa hejdå och tack med ett leende så tror jag lyckades hjälpa endå, och det glädjer mig (:
Meningen med att åka hemifrån idag kanske bara var för att hjälpa, Så nu känns dagen inte lika onödigt endå.
Det kanske finns en mening med allt, who knows? haha x)


Kommentarer
Postat av: Alina Philosophia

sv: 160 dollar. <<

2010-12-20 @ 17:19:25
URL: http://aphilosophia.blogg.se/
Postat av: Felicia

haha jaa! Det är jätte bra , älskar det ^^

2010-12-20 @ 18:13:19
URL: http://livetpahjul.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Så typiskt när man måste åka iväg så lång tid för något som går så snabbt, fattar inte varför inte allt sånt där går att göra via internet för. Vad söta bilder förresten!



Sv. Ja det var verkligen passande.=)

2010-12-20 @ 18:36:45
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
  • bloglovin

  • KOMMENTERA HÄR:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (bara för mig)

    URL/Blogg?:

    Det du vill säga:

  • bloglovin
  • RSS 2.0